Výmeny podsvietení a servis novších prístrojových dosiek
Jednou z najčastejších závad novších prístrojových dosiek na vozidlách ˇŠkoda je vadné podsvietenie, pri ktorom postupne prestávajú svietiť jednotlivé LED diódy, pričom niektoré segmenty sú v sérii, teda prestane svietiť istá časť podsvietenia

Riešenie a oprava je pre mňa jednoduchou záležitosťou, najskôr si vyzálohujem obsah danej prístrojovej dosky, následne ju demontujem z vozidla a vymením celé podsvietenie prístrojovej dosky vrátane indikačných LED diód, aby sa problém už nikdy neopakoval. Pri výmene používam LED diódy, ktoré sú máličko silnejšie oproti originálu, avšak majú príjemnejšiu farebnú teplotu a v tme sú plne regulovatelné. Taktiež je možné si vybrať inú farbu podsvietenia, prípadne prefarbiť farbu podsvietenia času pod displejom. Po oprave sú budíky opäť profesionálne zoskladané a otestované v mojom testovacom prostredí. Samotná oprava trvá 1-2 hodiny. V nasledujúcej galérii sú ukázané fotografie najčastejšie využívaných farieb. Dané farebné kombinácie je možné aplikovať na vozidlá Škoda Octavia 2 Facelift, Superb 2, Yeti, Rapid, Fabia 2 Facelift. Staršie vozidlá z tejto podvozkovej platformy ako sú napríklad Škoda Octavia 2 predFacelift prípadne VW Golf 5 / Touran 1T1 / Eos / Tiguan a iné je možné taktiež vylepšiť, viď posledné foto.





Softvérové úpravy novších prístrojových dosiek
Staršie softvéry prístrojových dosiek neobsahovali niektoré funkcie, prípadne boli od výroby zakázané. Najčastejšie si zákazníci nechajú doplniť do Maxidotu nasledovné funkcie:
- Teplotu oleja, novšie ročníky mali túto funkciu od výroby, avšak hodnota sa zobrazila až od 50 stupňov celzia a vyššie. Tento limit nie je problém nastaviť už od 0 stupňov celzia.
- Zmena obrázku autíčka pri otvorených dverách
- Zmena režimov podsvietenia (aby v dennom svietení svietili nie len ručičky, ale aj ciferníky, aby svietili ručičky po vypnutí klúča),
- Povolenie funkcie Dotankovať (zobrazovanie počtu litrov do plnej nádrže),
- Aktivácia pretočenia ručičiek po otočení kľúča
- Zobrazovanie nastavenej rýchlosti tempomatu na prístrojovej doske (ak to podporuje RJ motora)
- Po výmene novších Bluetooth jednotiek staršie softvéry v prístrojových doskách nemajú nahratú kompletnú grafiku, namiesto nej sa zobrazujú prázdne štvorčeky, riešením je aktualizácia softvéru prístrojovej dosky
- Úprava správanie ručičky teploty chladiacej kvapaliny, od výroby totiž ukazuje hodnoty, ktoré zámerne klamú vodiča. Hodnota odčítaná z ciferníku nekoreluje so skutočným stavom, napríklad 90 na ciferníku je teplota 75-110 stupňov. Je možné toto správanie ručičky na zobrazovanie skutočnej hodnoty, aká je na snímači teploty chladiacej kvapaliny.
Všetky úpravy je možné realizovať na počkanie a v 99% prípadoch cez diagnostickú zásuvku vozidla.
Ostatné servisné služby
Pri týchto prístrojových paneloch riešim aj bežný servis, tj prípady kedy prístrojová doska prestane úplne fungovať (a v dôsledku integrácie RJ imobilizéra v prístrojovej doske RJ motora neotvorí výstup na palivové čerpadlo a motor po štarte zhasína), prípadne prestane ukazovať stav paliva a vonkajšej teploty. Prípadne viem riešiť aj ostatné softvérové záležitosti po neodbornom učení kľúčov alebo iného neoprávneného zásahu do softwarovej časti. Každý jeden servis je individuálny, preto je najlepšia telefonická konzultácia aj v naliehavých prípadoch kedy sa s autom v dôsledku imobilizéra nedá pohnúť.
Výmeny prístrojových panelov
Najčastejšie je táto služba dopytovaná pri výmene prístrojového panelu za iný, ktorý má vyššiu funkcionalitu. Pri výmene sa zachováva stav najazdených kilometrov, nakódujem klúče, prípadne ošetrím aby rádio nepýtalo po výmene PIN alebo poskytnem súčinnosť pri jeho zistení a aktivujem strop funkcií podla želania zákazníka.
Vady parazitného svietenia rôznych kontroliek na prístrojovej doske
Táto vada sa najčastejšie vyskytuje u vozidiel kde dochádzalo k zatekaniu interiéru, vďaka dosť slabej ochrane plošného spoja prístrojovej dosky dochádza k parazitnému presvitaniu niektorých z kontroliek, ktoré nemajú byť v činnosti. Všetky kontrolky majú mať len dva procesorom riadené stavy - svieti alebo je zhasnutá. Akýkoľvek medzistav nie je správny. Stáva sa mi, že nájdem aj zhrdzavenú samotnú konzolu za prístrojovou doskou. Najjednoduchším riešením je výmena za druhý nenapadnutý plošný spoj. Nižšie je možné nájsť fotografie aj videá uvedenej vady.


Riešenie stratených klúčov a učenie nových
Častokrát sa stretávam s problematikou, že zákazník príde a v aute je autorizovaných viac klúčov, než v skutočnosti zákazník vlastní alebo dostal pri kúpe. Prípadne mu bol dohratý nový klúč, no starý (stratený) nebol vymazaný. Je možné vyriešiť na počkanie.
Pre ostatné servisné služby ma neváhajte kontaktovať, v ponuke je aj servis starších prístrojových dosiek prípadne softvérové úpravy najnovších prístrojových dosiek v platforme MQB