Riešenie aféry Dieselgate

Aféra Dieselgate sa týka naftových commonrailových motorov s označením TDI-CR ako prvej, tak druhej generácie z rodiny EA189. Je známa aj ako akcia 23R6/23R7 prípadne ako opatrenie pre podporenie dôvery.

Kauza sa teda týka najmä motorov s kódmi CAAA, CAAB, CAGA, CAGC, CAHA, CAYA, CAYB, CAYC, CAYD, CAYE, CBAB, CBAC, CBBB, CBDB, CBDA, CBDC, CBFA, CBFB, CBEA,CBGC, CBGD, CBGA, CBGB, CCBA, CCBB, CCDA, CCDB, CCWA, CCWB ,CEGA, CFCA, CFFB, CFFD, CFGB, CFHC, CFHF, CFGC, CFJA, CFJB, CGLC, CGLE, CJAA, CJCA, CJCB, CJCD, CJEB, CJED, CJGA, CJGD, CJKA, CKRA, CLJA, CMEA, CNHA, CNRB, CSHA, CSHC, CSWB, CSWD ,CWXA, CWXB, CWXC, CFWA a iných

Po objavení tejto kauzy v amerike 09/2015 pôvodným majiteľom vozidiel s týmito motormi postupne prichádzala výzva na návštevu autorizovaného servisu s ponukou na následné prehratie softvéru na novší kvôli vykonaniu tejto servisnej akcie. V Európe sa táto akcia naplno rozbehla približne od 09/2016.

Výrobca a jeho zástupcovia pri ponuke nahratia tohto novšieho softvéru deklarovali majiteľom áut, že sa pre nich na bežnej prevádzke, jazdnom prejave a údržbe motora nahratím Dieselgate softvéru nič nezmení, no nie je tomu celkom tak.

V praxi je vozidlo s Dieselgate softvérom vo finále celkovo lenivšie, má oneskorenú až otupenú reakciu na plynový pedál, má zvýšenú priemernú spotrebu paliva ako počas bežnej prevádzky, tak aj vďaka častejším regeneráciám filtra pevných častíc kvôli rozdielnym parametrom vstrekovania paliva, môže mať nepravidelný a tvrdý chod za studena sprevádzaný cukaním alebo aj trhaním motora, viac sa zanáša EGR ventil, viac sa zanáša DPF filter ktorý aj častejšie regeneruje, skôr sa zničia vstrekovače, nakoľko na Dieselgate mape je zvýšený tlak paliva z vysokotlakového čerpadla kvôli inému prášeniu nafty, motor je celkovo pri prevádzke s týmto softvérom hlučnejší.

Ponuka tejto služby je zameraná pre nahratie pôvodného softvéru do riadiacej jednotky motora vyvinutého výrobcom pred vzniknutím tejto kauzy, kedy dochádza k zlepšeniu chodu motora, zlepší sa reakcia na plynový pedál, predĺži sa životnosť vstrekovacieho systému kvôli zníženiu pracovného tlaku čerpadla, klesne spotreba vozidla, stíši sa chod motora, šetria sa všetky jeho komponenty. Emisná norma vozidla nahratím staršieho softvéru zostáva samozrejme v plnej miere zachovaná - rozdielne sú len parametre množstva času a tlaku vstrekovania paliva, poskytovanie tejto služby necieli na ovplyvnenie činnosti akéhokoľvek z komponentov emisného systému vozidla.

Niektorí majitelia vozidiel na výzvu výrobcu v minulosti nikdy nereagovali, odmietali si nechať nahrať novší Dieselgate softvér do riadiacej jednotky motora a ich auto stále jazdí s predDieselgate softvérom s ktorým nie je nikde žiaden problém, ich auto bezproblémov prechádza pravidelnou emisnou kontrolou na základe platných limitov. Prax je väčšinou taká, že pokiaľ auto chodilo do autorizovaného servisu pravidelne tak sa väčšinou automaticky nahrával Dieselgate softvér hoc aj bez vedomia majiteľa, alebo napríklad aj pri výnimočnej návšteve autorizovaného servisu na vyčistenie a premazanie panoramatickej strechy prípadne po nehode.

95% bežných servisov ani nerozumie slovíčku Dieselgate a jeho praktickým dopadom na motor. Rovnako tak niekedy prídu zákazníci s úpravou motora (zvýšením výkonu) ktorá prebehla na Dieselgate mape, čož je z môjho pohľadu nezmyselný krok a sú to zbytočne investované peniaze nakoľko tento softvér je nešetrný k motoru a jeho komponentom. Alebo nevedia nájsť odpoveď na otázku, prečo sused má na identickom motore a pohone o liter nižšiu dlhodobú spotrebu, prečo im po roku prevádzky s Dieselgate softvérom a teda touto problematickou vstrekovacou mapou odišiel opäť EGR ventil, ktorý vymieňali za originál nový, prečo po roku ako vyčistili škrtiacu klapku sa im zaniesla opäť, prečo im pribúda hladina oleja kvôli nedokončeným a častým regeneráciám filtra pevných častíc a podobne. Nie je správne riešiť dôsledok problému, ale treba riešiť jeho príčinu - nevhodné vstrekovanie paliva. Čo sa týka zníženia spotreby, niekomu ide dole o 0,2L/100km, niekomu o 0,5-1L/100km, rekord mi udával zákazník ktorý nevedel s jeho CFFB motorom s manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies jazdiť podla jeho slov pod 6L/100km, vyše rok už jazdí s pôvodným softwarom dlhodobo za 4,2-4,3L/100km.

Zasenený sací trakt
Zasenený sací trakt
Zanesená škrtiaca klapka
Zanesená škrtiaca klapka
Zanesená hlava valcov
Zanesená hlava valcov
Čierne koncovky výfuku a sadze na nárazníku
Čierne koncovky výfuku a sadze na nárazníku
Nálepka v kufri o vykonaní akcie a prehratí softvéru (nemusí byť vždy)
Nálepka v kufri o vykonaní akcie a prehratí softvéru (nemusí byť vždy)
Usmerňovač vzduchu v sacom potrubí pre Dieselgate softvér pre 1.6 TDI
Usmerňovač vzduchu v sacom potrubí pre Dieselgate softvér pre 1.6 TDI

Disponujem licencovaným zariadením od firmy Magicmotorsport Flex v hodnote 7000€ pre čítanie a zápis software v riadiacich jednotkách

Pri nahrávaní flash mapy si riadiaca jednotka motora uchováva svoj security blok s imobilizérom, čísla vstrekovačov, adaptačné hodnoty jednotlivých komponentov motora (ako napríklad stavu zaplnenia filtra pevných častíc) a svoje kódovanie. Pri flashi využívam v 95% prípadoch nahratie cez zásuvku nahratím originálneho obsahu pre dané vozidlo pomocou zálohy na programátore, takže nie je nutný žiadny mechanický zásah do riadiacej jednotky motora. Pre overenie stačí zaslať VIN a dokážem overiť existenciu zálohy.

Financie investované do tejto služby majú veľmi vysokú návratnosť či pri bežnej prevádzke,tak aj pri servise a údržbe.

Pokiaľ vlastníte auto s automatickou prevodovkou DSG a máte záujem o zlepšenie činnosti motora celkovo, určite odporúčam prezrieť si aj moju stránku ohľadom úpravy radenia DSG prevodoviek, nakoľko fabrické nastavenie radenia spôsobuje prevádzku motora v nevhodnom spektre otáčok a teda aj jeho neefektívnu prácu.


Zaujímajú Vás príbehy niektorých zákazníkov ktorí v minulosti využili už ponuku tejto služby (prípadne služieb)? Nedokumentujem vždy a všetko, pretože na to niekedy nie je čas navyše, preto prinášam aspoň menší náhľad

VAG Retrofits - Príspevky
Úprava radenia DSG prevodovky a odstránenie Dieselgate
Aj tento dvojkový Faceliftový Superb z Nitry ma navštívil pre úpravu radenia automatickej prevodovky DSG a odstránenie Dieselgate softvéru. Je to za ten čas čo tieto služby poskytujem odladená a referenčná služba pre tieto vozidlá a odporúčam ju každému jednému majiteľovi. Spätná väzba od...
Komplexné služby - Touran 1T3
Combo troch veľmi užitočných služieb dostal aj tento Touran 1T3, jednalo sa o úpravu radenia automatickej prevodovky, vypnutie štart-stop systému, odstránenie Dieselgate softvéru a montáž kontrolky prebiehajúcej regenerácie filtra pevných častíc. Po ceste domov mi majiteľ poslal aj fotografiu...
Úprava radenia DSG prevodovky DQ500 + odstránenie Dieselgate
Majiteľ tento Q3ky ma kontaktoval pričom požiadavka znela jednoducho, odstrániť Dieselgate softvér (ktorý sa v riadiacej jednotke motora nachádzal, typický príklad 95% commonrailových naftoých motorov a dnešných dní v praxi. ) a úpraviť radenie automatickej prevodovky (DQ500 0BH). Oboje veci som...
Klamstvo nahradilo pravdu
Opäť jeden z príspevkov typu "z dnešnej pošty". Zákazník s vzácnou Škoda Yeti s motorom CFJA (2.0 TDI DSG 4x4) z roku 2015 ma kontaktoval ohľadom nejakých úprav, spomenul mi aj Dieselgate a poslal mi aj výpis z diagnostického testeru. Podľa slov firmy kde si nechal zvyšovať výkon neexistuje pre...
Úprava radenia DSG prevodovky
Tento VW Passat si tiež prišiel pre vyriešenie typického problému, podtáčanie DSG prevodovky a odstránenie Dieselgate. Softvér pre túto jednotku pred Dieselgatom je rovnako tak nie príliš verejne dostupný, musel som si teda dáta zohnať z verejnoneverejných zdrojov, nebolo to však nič zložité,...
VW Amaron a aféra Dieselgate
Kontaktoval ma zákazník kvôli problémom s jeho VW Amarok, kde má 4 valcový naftový motor z rodiny EA189. Neustále rieši časté regenerácie filtra pevných častíc a rôzne opravy s tým spojené, posledná možnosť môže byť podla jeho slov Dieselgate softvér, čo sa samozrejme naplno potvrdilo, že je v...
Nahratie predDieselgate softvéru namiesto chiptuningu
Zákazníčka Michaela sa na mňa obrátila krátko po kúpe jazdeného Superba 2 po Facelifte, že cíti pri jazde trasenie motorom. Spomenula mi, že na aute bol v minulosti vykonaný chiptuning. Ako najrozumnejšie riešenie vždy pri problémoch tohto charakteru (kedy sa jedná čisto o nemerateľné...
Kontrolka DPF / úprava DSG / odstránenie Dieselgate
Zákazník Marián si prišiel pre jeho Tiguan pre snáď tri najrozumnejšie úpravy jeho Tiguan 5N. Jednalo sa o odstránenie Dieselgate softvéru v riadiacej jednotke motora, úpravu radenia automatickej prevodovky DQ500 0BT a montáž kontrolky indikujúcej regeneráciu filtra pevných častíc.
Výmena zadných svetiel za Faceliftové - Superb 2 Combi
Zákazník Peter z Bratislavy prišiel do Žiliny pre viacero dopytovaných služieb - úprava radenia automatickej prevodovky / odstránenie problematického Dieselate softvéru / montáž a prispôsobenie zakúpených LED svetiel z Faceliftu. Pri riadiacej jednotke motora som vycítil iné predchádzajúce...
Usmerňovač vzduchu
Znalejší z Vás možno vedia, čo sa nachádza na obrázku. Jedná sa o "usmerňovač" pretekajúceho vzduchu pre vozidlá s objemom 1.6L z rodiny EA189 ktorý sa dodatočne do vozidla usmiestnil pokial sa do auta nahral Dieselgate softvér. Je nutné ho odstrániť pri prechode na staršiu predDieselgate...
Úprava radenia a odstránenie Dieselgate
Čerstvý majiteľ tohto Tourana 1T3 si prišiel 4 dni po kúpe ešte na prevozkách pre úpravu radenia DSG a odstránenie Dieselgate. Auto síce malo už nejaké kilometre najazdené, prečo si však jeho životnosť nepredĺžiť. Vďaka týmto úpravám oddialime výmenu niektorých citlivých komponentov motora.
Úprava radenia automatickej prevodovky a odstránenie Dieselgate softvéru
Krátko po kúpe sa aj majiteľ tohto Passatu rozhodol riešiť úpravu radenia DSG prevodovky a odstránenie Dieselgate softvéru. Som rád, že si vybral práve mňa a že je s úpravami vďaka spätnej väzbe spokojný.
Odstránenie Dieselgate softvéru - Superb 2
Popri ceste na dovolenku som riešil po ceste jeden Dieselgate softvér na dvojkovom Superbe. Za mňa veľmi výhodná investícia do auta, ktorá sa v konečnom dôsledku pri dlhodobom využívaní auta vie zhodnotiť.
Chiptuning motora - 1.6 TDI CAYC
Stály zákazník ma navštívil tentokrát pre odstránenie nahratého Dieselgate softvéru spolu so zálohou jednotky a následnou úpravou výkonu. Tieto 1.6 TDI s PCR 2.1tkou vedia ísť zaujímavo, napriek nízkemu objemu motora. Dôležité je však tankovať kvalitnú mastnú naftu, čo je niekedy na Slovensku...
Odstránenie Dieselgate softvéru - 1.6 TDI
Tentokrát ma navštívil majiteľ naftového VW Caddy s 1.6 TDI pod kapotou. Trápili ho časté regenerácie DPF a vysoká spotreba paliva. Ako som aj predpokladal, vo vozidle bol nahratý Dieselgate softvér. Kvôli zmenenej identifikácii bolo mierne ťažšie nájsť predDieselgate softvér, fyzická kontrola...