Riešenie vybíjania batérie po výmene autorádia
Staršie ročníky vozidiel postavených na platforme PQ35/46 zišli štandardne z výrobnej linky s Gateway jednotkou, ktorá nie je naučená zasielať korektný uspávací dátový príkaz slúžiaci pre uspatie novších rádií. Po montáži takéhoto rádia sa síce vypína spolu s klúčikom, takže stav svoriek 30,15,X číta rádio správne, ale neprepne sa definitívne do úsporného režimu po 15tich minútach od zamknutia auta. Rádio následne odoberá vyšší prúd, než by malo, čo vedie k vybíjaniu autobatérie a pri mínusových teplotách a neriešeniu problému k jej nenávratnému poškodeniu.
Niektoré verzie starších Gateway jednotiek dokážem softvérovo upraviť, pri iných je nutná výmena za novšiu Gateway jednotku. Obe riešenia u mňa vedú k odstráneniu problému.
Celá procedúra prehratia softvéru zaberie 10 minút, fyzická výmena aj s nakódovaním podla typu a výbavy vozidla 15min. Jednotky na výmenu mám štandardne skladom.