Montáž novších budíkov do Volkswagen Golf 5 / Tiguan Mk1 / Touranu 1T1-1T2 / Eos / Scirocco
Najčastejšie žiadanou službou výmeny budíkov pri týchto autách je výmena staršieho prístrojového panelu s červeným displejom za novšie, s bielym displejom. Zrealizovateľnosť tejto výmeny závisí od správnej verzie ABS jednotky a Gateway jednotky. Pre 100%tné overenie možnosti montáže takýchto budíkov je nutná fyzická kontrola dielov alebo využitie diagnostiky a funkcie rozšírenej identifikácie. Pokiaľ oba diely vyhovujú alebo aspoň ABS jednotka, je možné pristúpiť u mňa k výmene. Prestavba samotná zahŕňa:
- Vyzálohovania dát z auta a pôvodnej prístrojovej dosky
- Nahratiu správneho softvéru, VIN čísla a spárovanie imobilizéra (prechod z generácie immo3 -> immo4) v novšej prístrojovej doske
- Vloženie nových immochipov do kľúčov
- Ukážka zachovania funkčnosti imobilizéra pred zákazníkom s využitím dočasnej prepojovacej redukcie
- Prerábka konektora zo staršieho 36 pinového na nový, 32 pinový
- Zapojenie budíkov a ich osadenie
- Aktivácia všetkých funkcií podla želania zákazníka
Pri montáži je možné aktivovať nasledujúce softvérové funkcie:
- Teplotu oleja, novšie ročníky mali túto funkciu od výroby, avšak hodnota sa zobrazila až od 50 stupňov celzia a vyššie. Tento limit nie je problém nastaviť už od 0 stupňov celzia.
- Zmena obrázku autíčka pri otvorených dverách
- Zmena režimov podsvietenia (aby v dennom svietení svietili nie len ručičky, ale aj ciferníky, aby svietili ručičky po vypnutí klúča),
- Povolenie funkcie Dotankovať (zobrazovanie počtu litrov do plnej nádrže),
- Aktivácia pretočenia ručičiek po otočení kľúča
- Zobrazovanie nastavenej rýchlosti tempomatu na prístrojovej doske (ak to podporuje RJ motora)
- Po výmene novších Bluetooth jednotiek staršie softvéry v prístrojových doskách nemajú nahratú kompletnú grafiku, namiesto nej sa zobrazujú prázdne štvorčeky, riešením je aktualizácia softvéru prístrojovej dosky
- Úprava správanie ručičky teploty chladiacej kvapaliny, od výroby totiž ukazuje hodnoty, ktoré zámerne klamú vodiča. Hodnota odčítaná z ciferníku nekoreluje so skutočným stavom, napríklad 90 na ciferníku je teplota 75-110 stupňov. Je možné toto správanie ručičky na zobrazovanie skutočnej hodnoty, aká je na snímači teploty chladiacej kvapaliny.
Riešenie stratených klúčov a učenie nových
Častokrát sa stretávam s problematikou, že zákazník príde a v aute je autorizovaných viac klúčov, než v skutočnosti zákazník vlastní alebo dostal pri kúpe. Prípadne mu bol dohratý nový klúč, no starý (stratený) nebol vymazaný. Je možné vyriešiť na počkanie.
Pre ostatné servisné služby ma neváhajte kontaktovať, v ponuke je aj servis starších prístrojových dosiek prípadne softvérové úpravy najnovších prístrojových dosiek v platforme MQB