Montáž novších budíkov do Volkswagen Golf 5 / Tiguan Mk1 / Touranu 1T1-1T2 / Eos / Scirocco

Najčastejšie žiadanou službou výmeny budíkov pri týchto autách je výmena staršieho prístrojového panelu s červeným displejom za novšie, s bielym displejom. Zrealizovateľnosť tejto výmeny závisí od správnej verzie ABS jednotky a Gateway jednotky. Pre 100%tné overenie možnosti montáže takýchto budíkov je nutná fyzická kontrola dielov alebo využitie diagnostiky a funkcie rozšírenej identifikácie. Pokiaľ oba diely vyhovujú alebo aspoň ABS jednotka, je možné pristúpiť u mňa k výmene. Prestavba samotná zahŕňa:

  • Vyzálohovania dát z auta a pôvodnej prístrojovej dosky
  • Nahratiu správneho softvéru, VIN čísla a spárovanie imobilizéra (prechod z generácie immo3 -> immo4) v novšej prístrojovej doske
  • Vloženie nových immochipov do kľúčov
  • Ukážka zachovania funkčnosti imobilizéra pred zákazníkom s využitím dočasnej prepojovacej redukcie
  • Prerábka konektora zo staršieho 36 pinového na nový, 32 pinový
  • Zapojenie budíkov a ich osadenie
  • Aktivácia všetkých funkcií podla želania zákazníka
Starší prístrojový panel s červeným Maxidotom
Starší prístrojový panel s červeným Maxidotom
Novší prístrojový panel s bielym Maxidotom
Novší prístrojový panel s bielym Maxidotom
Zo zásady nepoužívam tieto prepojovacie redukcie pre finálnu montáž
Zo zásady nepoužívam tieto prepojovacie redukcie pre finálnu montáž
Starý, 36 pinový konektor
Starý, 36 pinový konektor
Nový, 32 pinový konektor
Nový, 32 pinový konektor

Pri montáži je možné aktivovať nasledujúce softvérové funkcie:

  • Teplotu oleja, novšie ročníky mali túto funkciu od výroby, avšak hodnota sa zobrazila až od 50 stupňov celzia a vyššie. Tento limit nie je problém nastaviť už od 0 stupňov celzia. 
  • Zmena obrázku autíčka pri otvorených dverách
  • Zmena režimov podsvietenia (aby v dennom svietení svietili nie len ručičky, ale aj ciferníky, aby svietili ručičky po vypnutí klúča), 
  • Povolenie funkcie Dotankovať (zobrazovanie počtu litrov do plnej nádrže), 
  • Aktivácia pretočenia ručičiek po otočení kľúča
  • Zobrazovanie nastavenej rýchlosti tempomatu na prístrojovej doske (ak to podporuje RJ motora)
  • Po výmene novších Bluetooth jednotiek staršie softvéry  v prístrojových doskách nemajú nahratú kompletnú grafiku, namiesto nej sa zobrazujú prázdne štvorčeky, riešením je aktualizácia softvéru prístrojovej dosky 
  • Úprava správanie ručičky teploty chladiacej kvapaliny, od výroby totiž ukazuje hodnoty, ktoré zámerne klamú vodiča. Hodnota odčítaná z ciferníku nekoreluje so skutočným stavom, napríklad 90 na ciferníku je teplota 75-110 stupňov. Je možné toto správanie ručičky na zobrazovanie skutočnej hodnoty, aká je na snímači teploty chladiacej kvapaliny. 

Riešenie stratených klúčov a učenie nových

Častokrát sa stretávam s problematikou, že zákazník príde a v aute je autorizovaných viac klúčov, než v skutočnosti zákazník vlastní alebo dostal pri kúpe. Prípadne mu bol dohratý nový klúč, no starý (stratený) nebol vymazaný. Je možné vyriešiť na počkanie.

Pre ostatné servisné služby ma neváhajte kontaktovať, v ponuke je aj servis starších prístrojových dosiek prípadne softvérové úpravy najnovších prístrojových dosiek v platforme MQB