Výmeny podsvietení a servis novších prístrojových dosiek

Jednou z najčastejších závad novších prístrojových dosiek na vozidlách Škoda je vadné podsvietenie, pri ktorom postupne prestávajú svietiť jednotlivé LED diódy, pričom niektoré segmenty sú v sérii, teda prestane svietiť istá časť podsvietenia

Prístrojová doska s typickou vadou podsvietenia
Prístrojová doska s typickou vadou podsvietenia

Riešenie a oprava je pre mňa jednoduchou záležitosťou, najskôr si vyzálohujem obsah danej prístrojovej dosky, následne ju demontujem z vozidla a vymením celé podsvietenie prístrojovej dosky vrátane indikačných LED diód, aby sa problém už nikdy neopakoval. Pri výmene používam LED diódy, ktoré sú máličko silnejšie oproti originálu, avšak majú príjemnejšiu farebnú teplotu a v tme sú plne regulovatelné. Taktiež je možné si vybrať inú farbu podsvietenia, prípadne prefarbiť farbu podsvietenia času pod displejom. Po oprave sú budíky opäť profesionálne zoskladané a otestované v mojom testovacom prostredí. Samotná oprava trvá 1-2 hodiny. V nasledujúcej galérii sú ukázané fotografie najčastejšie využívaných farieb. Dané farebné kombinácie je možné aplikovať na vozidlá Škoda Octavia 2 Facelift, Superb 2, Yeti, Rapid, Fabia 2 Facelift. Staršie vozidlá z tejto podvozkovej platformy ako sú napríklad Škoda Octavia 2 predFacelift prípadne VW Golf 5 / Touran 1T1 / Eos / Tiguan a iné je možné taktiež vylepšiť, viď posledné foto. 

Softvérové úpravy novších prístrojových dosiek

Staršie softvéry prístrojových dosiek neobsahovali niektoré funkcie, prípadne boli od výroby zakázané. Najčastejšie si zákazníci nechajú doplniť do Maxidotu nasledovné funkcie: 

  • Teplotu oleja, novšie ročníky mali túto funkciu od výroby, avšak hodnota sa zobrazila až od 50 stupňov celzia a vyššie. Tento limit nie je problém nastaviť už od 0 stupňov celzia. 
  • Zmena obrázku autíčka pri otvorených dverách
  • Zmena režimov podsvietenia (aby v dennom svietení svietili nie len ručičky, ale aj ciferníky, aby svietili ručičky po vypnutí klúča), 
  • Povolenie funkcie Dotankovať (zobrazovanie počtu litrov do plnej nádrže), 
  • Aktivácia pretočenia ručičiek po otočení kľúča
  • Zobrazovanie nastavenej rýchlosti tempomatu na prístrojovej doske (ak to podporuje RJ motora)
  • Po výmene novších Bluetooth jednotiek staršie softvéry  v prístrojových doskách nemajú nahratú kompletnú grafiku, namiesto nej sa zobrazujú prázdne štvorčeky, riešením je aktualizácia softvéru prístrojovej dosky 
  • Úprava správanie ručičky teploty chladiacej kvapaliny, od výroby totiž ukazuje hodnoty, ktoré zámerne klamú vodiča. Hodnota odčítaná z ciferníku nekoreluje so skutočným stavom, napríklad 90 na ciferníku je teplota 75-110 stupňov. Je možné toto správanie ručičky na zobrazovanie skutočnej hodnoty, aká je na snímači teploty chladiacej kvapaliny. 

Všetky úpravy je možné realizovať na počkanie a v 99% prípadoch cez diagnostickú zásuvku vozidla.

Ostatné servisné služby

Pri týchto prístrojových paneloch riešim aj bežný servis, tj prípady kedy prístrojová doska prestane úplne fungovať (a v dôsledku integrácie RJ imobilizéra v prístrojovej doske RJ motora neotvorí výstup na palivové čerpadlo a motor po štarte zhasína), prípadne prestane ukazovať stav paliva a vonkajšej teploty. Prípadne viem riešiť aj ostatné softvérové záležitosti po neodbornom učení kľúčov alebo iného neoprávneného zásahu do softwarovej časti. Každý jeden servis je individuálny, preto je najlepšia telefonická konzultácia aj v naliehavých prípadoch kedy sa s autom v dôsledku imobilizéra nedá pohnúť.

Výmeny prístrojových panelov

Najčastejšie je táto služba dopytovaná pri výmene prístrojového panelu za iný, ktorý má vyššiu funkcionalitu. Pri výmene sa zachováva stav najazdených kilometrov, nakódujem klúče, prípadne ošetrím aby rádio nepýtalo po výmene PIN alebo poskytnem súčinnosť pri jeho zistení a aktivujem strop funkcií podla želania zákazníka.

Vady parazitného svietenia rôznych kontroliek na prístrojovej doske

Táto vada sa najčastejšie vyskytuje u vozidiel kde dochádzalo k zatekaniu interiéru, vďaka dosť slabej ochrane plošného spoja prístrojovej dosky dochádza k parazitnému presvitaniu niektorých z kontroliek, ktoré nemajú byť v činnosti. Všetky kontrolky majú mať len dva procesorom riadené stavy - svieti alebo je zhasnutá. Akýkoľvek medzistav nie je správny. Stáva sa mi, že nájdem aj zhrdzavenú samotnú konzolu za prístrojovou doskou. Najjednoduchším riešením je výmena za druhý nenapadnutý plošný spoj. Nižšie je možné nájsť fotografie aj videá uvedenej vady.

Hrdzavá konzola - jasný znak zatekania do auta
Hrdzavá konzola - jasný znak zatekania do auta
Hrdza na plošnom spoji
Hrdza na plošnom spoji

Riešenie stratených klúčov a učenie nových

Častokrát sa stretávam s problematikou, že zákazník príde a v aute je autorizovaných viac klúčov, než v skutočnosti zákazník vlastní alebo dostal pri kúpe. Prípadne mu bol dohratý nový klúč, no starý (stratený) nebol vymazaný. Je možné vyriešiť na počkanie.

Pre ostatné servisné služby ma neváhajte kontaktovať, v ponuke je aj servis starších prístrojových dosiek prípadne softvérové úpravy najnovších prístrojových dosiek v platforme MQB 


Zaujímajú Vás príbehy niektorých zákazníkov ktorí v minulosti využili už ponuku tejto služby (prípadne služieb)? Nedokumentujem vždy a všetko, pretože na to niekedy nie je čas navyše, preto prinášam aspoň menší náhľad

VAG Retrofits - Príspevky
Volant z Octavie 4 v Octavii 2 ?
Stály zákazník Ján ma oslovil, že zakúpil novší volant z Octavie 4, kedže nedisponujem dátovým prevodníkom pre tieto nové volanty aby prekladali príkazy ktorým rozumie starší systém, dokúpil si od kolegu aj tento prevodník. Mojou úlohou bola len montáž. Síce trošku potrápila, ale nakoniec všetko...
Poškodený Maxidot displej
Majiteľ Peter ma kontaktoval kvôli výmene budíkov na jeho Golfe GTI z dôvodu poruchy displeja. Stav kilometrov pred výmenu som zachytil pomocou diagnostiky, vyzálohoval som si kódovanie, adaptácie, security bliok a preniesol som ho do nových budíkov. Jedná sa o vzácne budíky z VW Scirocco, ktoré...
Výmena budíkov - VW Jetta
Tento zákazník sa rozhodol pre výmenu budíkov s vypadnutým Polodot displejom za krajšie s pôvodom z VW Scirocco, ktoré majú od výroby biele podsvietenie stupníc a športovejší vzhľad ciferníkov. Doaktivoval som mu aj svietenie ručičiek po zapnutí zapalovania a po úspešnej montáži ma ešte požiadal...
Výmena budíkov - Škoda Yeti
Majiteľ tejto Yeti začal postupne dopĺňať výbavu, akurát už pár krát narazil na problém, že nemá Maxidot budíky. Jednak kvôli ovládaniu BT jednotky ktoré nie je bez Maxidotu možné a rovnako tak mu nešla pravá strana dorobeného MF volantu korektne. Budíky si priniesol sám, ja som ich odomkol a...
Oprava a výmena prístrojového panelu
Majiteľ tohto Transportera zatúžil po výmene budíkov z DOTových na Maxidot, najmä kvôli absencii ukazovateľa teploty chladiacej kvapaliny. Prístrojovka ktorú zakúpil ale obsahovala jednu dosť častú vadu týchto prístrojoviek, nezmysel vyhodnocovania vonkajšej teploty a nefunkčného ukazovateľa...
Oprava prístrojovky Golf 6R
Nedávna oprava prístrojovky pre jeden Golf 6R. Toto konkrétne auto sa objavilo aj na jednom youtube videu na známom Slovenskom kanále :-)
Výmena budíkov za novšie - Golf 5 GT
Majiteľ tohto Golfu GT sa taktiež rozhodol oživiť svoje auto, preto sme dohodli a zrealizovali výmenu budíkov za novšie, dorábku multifunkčného volantu a tempomatu.
Výmena podsvietenia - Superb 2
Aj túto benzínovú 3.6tku postihla vada podsvietenia prístrojovky, ktorú sa rozhodol riešiť u nás. Oprava prístrojoviek bola pred rokmi prvou službou, ktorú som začal komerčne poskytovať, od toho času mi ich prešlo rukami minimálne 200.
Výmena budíkov - Golf 5
Tento 5kový Golf bohužiaľ nemal vhodnú ABS jednotku pre novšie budíky, avšak majiteľ nutne potreboval vyriešiť problém s nečitateľnosťou displeja a kilometrov kvôli STK a svojmu komfortu. Ponúkol som mu teda výmenu budíkov za Maxidotové s bielym podsvietením. Aktuálny stav kilometrov pri...
Výmena budíkov za Faceliftové - Octavia 2 RS
Aj táto naftová predFaceliftová RSka mala všetky komponenty pripravené pre novšie Faceliftové budíky. Ako bonus mala PPDčková jednotka aktivované zasielanie hodnoty pre zobrazovanie nastavenej rýchlosti tempomatu na zbernicu, čo sme šikovne využili a aktivoval toto zobrazovanie aj v budíkoch.
Výmna budíkov za novšie - Golf 5
Opäť jedna rutinná záležitosť pre Golf 5. Výmena budíkov zo starších červených na biele. Prebehla záloha dát v aute, odomknutie nových budíkov, prispôsobenie dát a kľúčov, prerábka konektora a osadenie nových s aktiváciou všetkých funkcií podla želania zákazníka.
Výmena budíkov predFacelift->Facelift
Opäť jedna rýchla prerábka budíkov z predFaceliftu na Facelift pri dvojkovej Octavii. Ak máte aj vy záujem o viac informácii o tejto prestavbe, kľudne ma kontaktujte kde to preberieme s exaktnou znalosťou jednotlivých úskalí tejto výmeny.
Výmena budíkov - VW Eos
Viac fotografií z tohto retrofitu sa mi bohužial urobiť nepodarilo, avšak býva to pomerne častou požiadavkou, takže kto bude sledovať profil aj naďalej, myslím že ho ešte určite uvidí dopodrobna. V skratke, prestavba budíkov na VW EOS zo starších červených na biele, kde bola nutná aj výmena...
Oprava vadného palivomera - Transporter
Krátky telefonát so zákazníkom obsahoval jedinú požiadavku, budíky na jeho Transporteri mu neukazovali palivo a vonkajšiu teplotu. Kedže sa jedná o veľmi typickú závadu na týchto prístrojovkách od VDO, oprava taktiež zabrala len pár minút vďaka exaktnej znalosti problematiky
Výmena Polodotu za Maxidot
Problémy starého miznúceho Polodotu a nemožnosť nafotiť kilometre pri technickej kontrole vedia spôsobiť vo finále aj nemožnosť túto kontrolu absolvovať. Maxidot budíky trpia na vypadávanie displeja v omnoho menšej miere. Každý jeden Maxidot ktorý ponúkam, vždy pred predajom otestujem. Navyše im...