Softvérové úpravy riadiacich jednotiek motora, zvýšenie výkonu motora

Vrámci ponuky mojich služieb je možné riešiť aj softvérové úpravy riadiacich jednotiek motora. Je možné riešiť aj zvýšenie výkonu ktoré vychádza z 9 ročných skúseností pána zo spriatelenej firmy, detaily tejto služby popisujem na samostatnej stránke, ktorú je možné otvoriť kliknutím na obrázok nižšie.

Medzi najčastejšie dopytované služby úprav riadiacich jednotiek motorov patrí:

  • Vypnutie imobilizéra
  • Nemožnosť korektne uviesť systém do funkčného stavu po oprave niektorej z komponent emisného systému
  • Vypnutie chybových kódov prípadne celkovej funkcie vírivých klapiek v sacom potrubí
  • Vypnutie režimu vypínania valcov pre úsporu paliva (ACT)
  • Úprava softvéru pre zvýšenie mazacieho tlaku oleja
  • Odstránenie problematického Dieselgate softvéru
  • Úprava nízkej štartovacej dávky pri štarte teplého motora (a opotrebovanom štartéri)
  • Aktualizácie softvéru podľa TPI / prípadné navrátenie softvéru na staršie verzie
  • Vyzálohovanie a zaslanie obsahu RJ motora
  • Overenie prítomnosti úpravy po predchádzajúcom zásahu u konkurencie
  • Naklonovanie riadiacej jednotky motora

Pri akejkoľvek úprave si najskôr vyzálohujem obsah všetkých dátových blokov danej riadiacej jednotky a až následne aplikujem úpravu. Pri úprave je dôležité poznať typ auta a typ riadiacej jednotky, ktorá sa vo vozidle nachádza.

Pre jednotlivé komponenty emisného systému vozidla neponúkam možnosť deaktivácie ich funkcionality ktorá vedie na ich vyradenie z činnosti a teda ovplyvnenie emisného systému, ponúkam iba riešenia ktoré súvisia čisto so softvérovými problémami spojené s nesprávnym softvérovým vyhodnocovaním. Príkladom takýchto problémov je nemožnosť vykonať reset hladiny AdBlue aj v prípade, že je nádrž správne vymenená a správne naplnená, prípadne nemožnosť dokončiť reset systému AdBlue kedy je pamäť závad po oprave prázdna, no stále sa zobrazuje hlásenie o nemožnosti štartu za nejaký počet kilometrov a aj napriek dodržaniu postupu diagnostického testera nie je možné uviesť systém do plne funkčného stavu a odstrániť toto hlásenie. Vtedy je možnosť ponúknuť softvérové riešenie spočívajúce v oprave dát v riadiacej jednotke motora. Pred aplikáciou tohto riešenia je nutné vidieť chybový výpis z vozidla a vykonať test funkcií daného systému aby sa dalo určiť, prečo daný problém vzniká, či sa jedná o problém čisto softvérového charakteru ktorý neovplyvňuje parametre emisného spektra vozidla a až následne skonzultovať možnosti riešenia tohto problému. 

Disponujem licencovaným zariadením od firmy Magicmotorsport Flex v hodnote 7000€ pre čítanie a zápis dát v riadiacich jednotkách

V prípade záujmu o úpravu alebo ďalších otázok ma prosím kontaktujte 


Zaujímajú Vás príbehy niektorých zákazníkov ktorí v minulosti využili už ponuku tejto služby (prípadne služieb)? Nedokumentujem vždy a všetko, pretože na to niekedy nie je čas navyše, preto prinášam aspoň menší náhľad

VAG Retrofits - Príspevky
Nečakané a neželané prekvapenie
Aj takéto momenty vedia pri práci prekvapiť a hlavne zdržať. Po prehratí softvéru na staršiu verziu pred Dieselgate sa RJ motora zamkla pre štart a ďalšie nahrávanie, kvôli predtým deaktivovanému imobilizéru, čo však majiteľ nevedel kedže auto vlastní týždeň. Avšak počítadlo prehratí nijako...
Oprava mechatroniky DQ381 a zvýšenie výkonu 1.5 TSI
Tiguan na fotke síce vyzerá obyčajne, no pod kapotou sa skrýva vzácna motorizácia. Jedná sa o motor 1.5 TSI s kódom DPCA spojený s prevodovkou DQ381. Tieto benzínové 1.5ky boli spájané väčšinou so suchou DQ200vkou. Opäť aj tu vypovedala mechatronika, ale auto stále nie je spodnom limite s jeho...
Oprava
Vo VAG Retrofits sa vieme venovať aj starším autám, tento VW Touran 1.9 TDI-PD BKC trápil aj takzvaný problém teplého štartu, kedy je štartovacia dávka tak nezmyselne nastavená, že motor pri úvodných otáčkach štartéra nedostáva žiadnu naftu a preto veľmi dlho trvá, kvôli slabšiemu štartéru...
Úprava štartovacej dávky
Problém takzvaného teplého štartu pri naftových motoroch býva spôsobený najmä slabnúcim štartérom a taktiež nevhodne nastavenému softvéru v riadiacej jednotke motora, kedy pri počiatočných otáčkach pri zohriatom motore nevstrekujú vstrekovače žiadne palivo. Problém sa dá vyriešiť na čas buď...
Vypnutie dvojvalcového režimu (ACT)
Funkcia vypínania valcov (ACT) neteší niektorých majiteľov. Medzi nich patrí aj stály zákazník Erik. Pristúpil som teda k vyzálohovaniu riadiacej jednotky motora, úprave obslužného programu a následného zápisu do jednotky.