Softvérové navýšenie nízkeho mazacieho tlaku oleja motorov 2.0 TDI-CR / 3.0 TDI-CR / 4.0 TDI-CR

Pri motoroch VW AG 3.0 TDI a 4.0 TDI cca od roku 2015 je tlak oleja ktorý sa dostáva do motora regulovaný solenoidom ktorý pomocou elektronických impulzov priamo ovláda riadiaca jednotka motora a teda nachádza sa tam takzvaná dvojokruhová regulácia tlaku oleja kde je tlak mazania priamo úmerný otáčkam a zaťaženiu motora.

Problém sa však vďaka najnovším meraniam ukázal byť prítomným aj pri najnovších motoroch 2.0 TDI-CR označovaných ako EVO. Principiálne sa jedná o ten istý problém ako pri starších 3.0 TDI-CR / 4.0 TDI-CR

Problém nízkeho mazacieho tlaku oleja spočíva v nevhodnom nastavení riadiacej jednotky motora. Pri zábehu motora funguje motor na zvýšený tlak oleja, ale po prejdení približne 1000 km sa toto správanie v riadiacej jednotke motora prepne a motor začne používať nižšie hodnoty mazacieho tlaku oleja. Pri jazde pod malou záťažou s otáčkami motora do 2500 je tento tlak oleja ani nie polovičný oproti optimálnej prevádzkovej hodnote.

Toto nevhodné softvérové nastavenie má za následok omnoho väčšie opotrebovávanie všetkých komponentov motora. Najmä trpí reťazový rozvod, vačkové hriadele, kľukový hriadeľ a všetky klzné ložiská ktoré potrebujú pre správnu funkciu dostatočnú vrstvu mazacieho filmu.

Na nasledujúcom grafe je možné vidieť dve osy, na vodorovnej sa nachádzajú otáčky naftového motora a na vertilálnej tlak oleja v baroch. Samotné priebehy sú reprezentované tromi čiarami. Oranžová čiara znázorňuje tlak oleja pri zábehu motora, ktorý sa následne po zábehu zmení na červenú čiaru. Zelená čiara je tlak oleja po vykonaní softvérovej úpravy. 

Ukážka závislosti tlaku oleja v baroch od otáčok 3.0 TDI-CR
Ukážka závislosti tlaku oleja v baroch od otáčok 3.0 TDI-CR

Pre niektorých je to paradox, nakoľko sa snažia motor si šetriť a jazdia na ňom veľmi opatrne a slušne, no vo finále prídu do momentu opotrebenia kľúčových súčastí motora skôr, než majitelia ktorá permanentne využívanú vyššie otáčky, čož sa dá však logicky odvodiť z uvedeného grafu.

Problém sa týka najmä vozidiel s naftovými motormi osadené riadiacimi jednotkami typu Bosch. 

Úprava softvéru mazania nie je ponúkaná s cieľom ovplyvniť činnosť emisného systému vozidla ani nijaký zo sledovaných parametrov emisného systému.

Pri 2.0 TDI-CR EVO s riadiacimi jednotkami motorov typu MD1CS004 výkonnostnej triedy 85kW/90kW/110kW/147kW nachádzajúcich sa v množstve vozidiel plaformy MQB. Najmä sa týka o motory z rodiny DTUx/DTSx/DSUx/DSRx

Pri 3.0 TDI / BiTDI s riadiacimi jednotkami typov EDC17CP54, MD1CP004, MD1CS014 a teda motory z rodiny EA897 s kódmi CRTx / DDXx / CVUx / CZZx / DDVx / CZVx / DCPx / DENx / DMGx / DMKx / DPYx nachádzajúce sa v Audi A4,A6,A7, Q5,Q7,Q8,VW Touareg, Amarok, Porsche Cayenne a iné. Trpí ako novšia generácia výkonnostnej varianty 160kW / 200kW / 230kW / 235kW, tak aj staršia generácia 150kW / 180kW / 193kW.

Pri 4.0 TDI s riadiacou jednotkou typu MD1CP014 a teda motory z rodiny EA898 nachádzajúce sa v Audi SQ7,Porsche Panamera a iné

Disponujem licencovaným zariadením od firmy Magicmotorsport Flex v hodnote 7000€ pre čítanie a zápis software v riadiacej jednotke motora

Demontovaná riadiaca jednotka
Demontovaná riadiaca jednotka
Proces zálohovania riadiacej jednotky pomocou programátora
Proces zálohovania riadiacej jednotky pomocou programátora
Po úprave softvéru dosahujeme zvýšenia mazacieho tlaku oleja -> logovanie diagnostickým testerom
Po úprave softvéru dosahujeme zvýšenia mazacieho tlaku oleja -> logovanie diagnostickým testerom
Zvýšenie tlaku mazania pre motor 2.0 TDI EVO s RJ MD1CS004
Zvýšenie tlaku mazania pre motor 2.0 TDI EVO s RJ MD1CS004

V každom jednom prípade prebehne vyzálohovanie všetkých dátových blokov riadiacej jednotky motora, kde následne pristúpim ku úprave a takýto upravený software nahrám do riadiacej jednotky, pričom overím správnosť upravených parametrov aj s ukážkou meraných hodnôt tlakov pred a po úprave zákazníkovi. Úprava je vhodná aj pre majiteľov vozidiel s už upraveným softwarom napríklad pre zvýšenie výkonu motora, kedže aplikácia samotnej úpravy ho pri tomto prístupe zachováva v plnej miere.

V prípade záujmu o viac informácii k tejto úprave ma neváhajte kontaktovať


Zaujímajú Vás príbehy niektorých zákazníkov ktorí v minulosti využili už ponuku tejto služby (prípadne služieb)? Nedokumentujem vždy a všetko, pretože na to niekedy nie je čas navyše, preto prinášam aspoň menší náhľad

VAG Retrofits - Príspevky
Potrebuje aj Váš 2.0 TDI-CR úpravu tlaku oleja?
Častou otázkou majiteľov je, mám pod kapotou motor 2.0 TDI-CR, avšak neviem, či je to už EVO motor alebo nie. Kryty motorov boli na rovnaký štýl pre celý koncern, vďaka tomuto malému náhľadu pomôžem rovno niektorým z Vás odpovedať na túto otázku, či máte EVO motor či nie. Hore je starší (tlak...
Úprava tlaku mazania a radenia automatickej prevodovky DSG
Stály zákazník Tomáš ma navštívi ihneď po kúpe jazdeného vozidla Škoda Kodiaq s motorom 2.0 TDI-CR označovaným aj ako EVO (kód DTSB). Požiadavky boli pomerne jednoduché, upraviť radenie automatickej prevodovky, odstrániť oneskorenú odozvu plynového pedála a upraviť tlak mazania. Nič zložité,...
Zvýšenie tlaku mazania 3.0 TDI-CR MD1CS014
Opäť jedna "zamknutá" MD1CS014 ale tentokrát v Audi A6 3.0 TDI-CR 210kw DMGA, vďaka licencovanému vybaveniu nie je problém upravovať aj novšie jednotky, kedže už sú známe bezpečnostné trhliny vďaka ktorým je umožnené nejakou z metód prepísať obsah flash pamäte procesora. Tentokrát sa jednalo len...
Zvýšenie mazacieho tlaku a mazania - VW Touareg
Vďaka licencovanému vybaveniu nie je problém upravovať aj novšie jednotky, tu sa konkrétne jednalo o MD1CS014, ktoré ako všetci vieme bol iaž do začiatku roku 2025 zamknuté pre úpravy nakoľko neboli známe bezpečnostné trhliny, ktoré by umožňovali nejakou z metód prepísať obsah flash pamäte...
Úprava tlaku mazania 2.0 TDI-CR EVO MD1CS004
V poslednej dobe sa doslova roztrhlo vrece so zákazníkmi ktorí dopytujú úpravu softvéru kvôli tlaku mazania. Alebo skôr veľa z nich pochopilo, že je vhodné liminovať dôvody, kvôli ktorým nové motory nevydržia bez zásahov takú porciu kilometrov, ako staršie. Vždy ukazujem zákazníkovi hodnoty pred...
Úprava tlaku mazania 2.0 TDI-CR EVO MD1CS004
Zákazník Ľuboš ktorý v minulosti prišiel ku mne na úpravu radenia automatickej prevodovky si prišiel pre doriešenie ďalšej dôležitej veci a tou je nízky tlak mazania kvôli nevhodne nastavenému algoritmu v jeho riadiacej jednotke motora a takisto mu začalo vadiť plachtenie prevodovky (vyraďovanie...
Úprava tlaku mazania 2.0 TDI-CR EVO MD1CS004
Aj tento zákazník si prišiel pre softvérovú úpravu tlaku oleja pre jeho 2.0 TDI označené ako EVO. Vo vlastnom záujme túto úpravu odporúčam nepodcenovať žiadnemu majiteľovi týchto motorov, pokiaľ chcú aby im auto spoľahlivo slúžilo a nemalo z dôvodu nízkeho mazacieho tlaku poškodené...
Úprava Tiguanu po konkurencii
Zákazník ma navštívil s jeho Tiguanom, v minulosti si nechal upraviť auto u konkurencie, avšak prevodovka nebola vyaktualizovaná (bolo cítiť jemné trhanie pri radení), hoci aktualizačný balíček pre túto DSG je vonku už pár rokov. Navyše, pri jazde na tempomate nebolo radenie vôbec upravené, teda...
Úprava tlaku mazania a flash prevodovky
Zákazník z Čiech prišiel na jeho A6tke C7 2015 pre úpravu tlaku oleja a aktualizáciu prevodovky kvôli trhaniu. Kedže boli pochybnosti o prítomnosti originálneho sw v RJ motora, pristúpil som k jej vyzálohovaniu, avšak v priestore pre jednotku bolo veľké množstvo nečistôt zo stromov, ktoré...
Úprava tlaku mazania - 2.0 TDI-CR EVO
Sledovanie nedávneho diania na rôznych platformách ukázalo na zaujímavé zistenie a to konkrétne na problém nevhodne naprogramovaného softvérového nastavenia tlaku mazania pre motory 2.0 TDI-CR označovaných aj ako EVO. Týka sa za mňa všetkých výkonnostných variantov (85kW/90kW/110kW/147kW)...
Úprava tlaku mazania - 3.0 TDI-CR
Problém nízkeho mazacieho tlaku dvojokruhovej regulácie motorov 3.0 TDI / 4.0 TDI a jeho riešenie je objavené už nejaký čas, no stále jazdí množstvo vozidiel bez tejto úpravy. Majiteľ Zoltán z Dunajskej Stredy si prišiel pre túto úpravu mazacieho tlaku oleja na svoju Audi A6 ku mne do Žiliny,...
Úprava tlaku mazania - 3.0 TDI-CR
Aj táto Audi Q7 s motorom CRTC si prišla pre softvérovú úpravu tlaku oleja. Problém nízkeho mazacieho tlaku oleja spočíva v nevhodnom nastavení riadiacej jednotky motora, kedy ekológia na nejaký čas zvíťazila nad rozumom. Pri zábehu motora funguje motor na plný tlak oleja bez dvojokruhovej...