
Pridanie kontrolky regenerácie DPF filtra
Niektorí majitelia naftových motorov vybavených filtrom pevných častíc (DPF) sa snažia okrem bežného využívania vozidla sledovať aj stav tohto filtra. Sledovať intervaly medzi regeneráciami je super pomôcka, nakoľko keď s motorom niečo nie je vporiadku, môže sa skokovo zmeniť tento interval čo môže poukázať na tento problém. Fabricky však prístrojová doska vodiča nijako neupozorňuje na prebiehajúcu regeneráciu.
Najhoršie čo ale pre filter je, je (hoc aj nevedome) prerušiť prebiehajúcu regeneráciu. Vo filtri je pri procese regenerácie naakumulované veľmi veľké množstvo tepla, ktoré keď sa pri regenerácii nečakane vypne motor, ostáva v samotnom filtri ktorý už nie je chladený pretekajúcim vzduchom. Akonáhle vložka filtra pevných častíc praskne v strede keramiky alebo sa oddelí od tela filtra po obvode, filter stratí svoju efektivitu a účinnosť.

Sú dva rôzne spôsoby sledovanie prebiehajúcej regenerácie, jedným je nárast teploty na teplotnom čidle pri filtri pevných častíc pri regenerácii a teda je možné na základe tejto hodnoty vedieť o prebiehajúcej regenerácii. Druhým spôsobom je čítanie dát z dátovej zbernice CAN, odkiaľ vie externý modul čítaním týchto dát vedieť o prebiehajúcej regenerácii. Vďaka spolupráci s kolegom z prostredia vývoja sa mi podarilo dohodnúť spoluprácu a dodanie tohto modulu. Modul má vyvinutý už vyše 5 rokov, takže je odladený a spĺňa svoju funkciu celkom presne.
Aktuálna verzia modulu podporuje PQ35/46 platformu (najčastejšie autá ako Škoda Octavia 2 / Superb 2 / Yeti / Volkswagen Golf 6 / Passat B7 / CC / Jetta / Touran 1T3 / Transporter T5 / Transporter T6 / Scirocco / Tiguan / Sharan / Caddy / Seat Leon / Altea / Alhambra) s naftovými commonrailovými motormi 1.6 TDI a 2.0 TDI (motorové jednotky EDC17CP14 / EDC17C46 / EDC17C64 / DCM 6.2 / PCR 2.1 ktoré podporujú diagnostický protokol UDS). Novšie modely sú v procese vývoja.
Po otočení klúča kontrolka zasvieti krátko na zeleno (indikuje správne načítanie dát na CAN zbernici). Pri regenerácii filtra pri pohľade na prístrojovú dosku kontrolka svieti na zeleno. Po ukončení regenerácie zhasne.
Samotný modul svojou veľkosťou nijako neprekáža prítomnosťou v prístrojovej doske. Oranžová kontrolka DPF ktorí ohlási prípadný problém s filtrom je po montáži modulu stále prítomná a plne funkčná.




V prípade záujmu o dorábku tejto kontrolky ma neváhajte kontaktovať. Pri jednej návšteve odporúčam rovno vyriešiť prípadný Dieselgate softvér v riadiacej jednotky motora prípadne softvérovo upraviť radenie automatickej prevodovky DSG. Cena modulu aj s montážou je aktuálne 160€.
Zaujímajú Vás príbehy niektorých zákazníkov ktorí v minulosti využili už ponuku tejto služby (prípadne služieb)? Nedokumentujem vždy a všetko, pretože na to niekedy nie je čas navyše, preto prinášam aspoň menší náhľad





